Academia Cațavencu (companie)

Academia Cațavencu a fost o companie media din România, construită în jurul ziarului cu același nume. În mai 2006, trustul media Realitatea Media, deținut de omul de afaceri Sorin Ovidiu Vântu, a preluat grupul Academia Cațavencu[1]. Tranzacția a fost aprobată de Consiliul Concurenței în noiembrie 2006[2]. Academia Cațavencu deținea la acel moment publicațiile Academia Cațavencu, Tabu, Cotidianul, Aventuri la pescuit, Bucătăria pentru toți, Superbebe, „Idei în dialog”, „Investiții și profit”, Le Monde Diplomatique, Almanahul Cațavencu, rețeaua B-24-FUN, dar și rețeaua radio Guerrilla[1][2].

IstoricModificare

În anul 1997, omul de afaceri Sorin Ovidiu Vântu a cumpărat 30% din Academia Cațavencu, preluând acțiunile deținute de Mircea Dinescu, la acea vreme asociat, director și redactor[3]. Ulterior, acționarii de la Cațavencu și-au răscumpărat acțiunile[3].

În anul 2001, Academia Cațavencu a lansat revista pentru femei Tabu, împreună cu Adrian Sârbu, șeful MediaPro[4][5]. În anul 2003, grupul a preluat pachetul majoritar de 70% din revista Aventuri la pescuit[6].

În anul 2004, Academia Cațavencu a cumpărat ziarul Cotidianul, care a fost închis în 23 decembrie 2009[7]. În octombrie 2004 a fost lansată revista pentru mame Superbebe[8]. La data de 29 noiembrie 2004 a lansat postul de radio Guerrilla[9][10].

În aprilie 2006 a fost lansată revista Le Monde Diplomatique, în colaborare cu societatea DLMB Media dar a fost închisă mai târziu, în martie 2008[11].

NoteModificare

  1. ^ a b Soc pe piata media: Vantu cumpara trustul Catavencu, 30 mai 2006, wall-stret.ro, accesat la 19 septembrie 2010
  2. ^ a b CC a aprobat preluarea grupului Catavencu de catre Realitatea Media, 30 noiembrie 2006, wall-stret.ro, accesat la 19 septembrie 2010
  3. ^ a b Sorin Ovidiu Vantu, condamnat la doi ani de inchisoare in dosarul BID, 19 ian 2007, zf.ro, accesat la 21 septembrie 2010
  4. ^ Patriciu a cumparat revista Tango, 02.06.2010, inpolitics.ro, accesat la 14 septembrie 2010
  5. ^ Revistele pentru femei, cea mai bună afacere din presa scrisă, 21 iun 2007, adevarul.ro, accesat la 14 septembrie 2010
  6. ^ Fondatorii revistelor Aventuri la pescuit și Bucătăria pentru toți, înlăturați de la conducerea afacerilor, 29 iulie 2009, paginademedia.ro, accesat la 21 septembrie 2010
  7. ^ Site-ul cotidianul.ro a fost preluat sub licență de Nistorescu, proprietarul domeniului rămânând F5, 9 feb 2010, mediafax.ro, accesat la 19 septembrie 2010
  8. ^ Nisele fac bani, 20 mai 2005, wall-stret.ro, accesat la 20 septembrie 2010
  9. ^ Radio Guerrilla renunță la 15 angajați de la stațiile locale de la Iași și Timișoara, 13 iul 2009, mediafax.ro, accesat la 21 septembrie 2010
  10. ^ Presa lui Catavencu, 10 februarie 2005, wall-stret.ro, accesat la 21 septembrie 2010
  11. ^ Le Monde diplomatique - editia in limba romana si-a incetat aparitia, 12 martie 2008, hotnews.ro, accesat la 20 septembrie 2010