Deschide meniul principal
Tucker Carlson
Tucker Carlson by Gage Skidmore 2.jpg
Tucker Carlson
Date personale
Născut (50 de ani) Modificați la Wikidata
San Francisco, SUA Modificați la Wikidata
PărințiDick Carlson[*] Modificați la Wikidata
Număr de copii4 Modificați la Wikidata
CetățenieFlag of the United States.svg SUA Modificați la Wikidata
Ocupațiecomentator
columnist[*]
prezentator de televiziune[*]
jurnalist
scriitor Modificați la Wikidata
Activitate
Alma materTrinity College[*]  Modificați la Wikidata
Partid politicPartidul Republican  Modificați la Wikidata
Număr de copiiModificați la Wikidata
Prezență online

Tucker Swanson McNear Carlson (n. , San Francisco, SUA) este un comentator politic american conservator care găzduiește emisiunea politică de noapte Tucker Carlson Tonight pe Fox News din noiembrie 2016. Carlson a devenit jurnalist în anii 1990, scriind pentru revista The Weekly Standard și altele. El a fost un comentator pentru CNN din 2000 până în 2005, de asemenea, în calitate de co-gazdă al Crossfire. Carlson a găzduit apoi programul de noapte Tucker pe MSNBC din 2005 până în 2008. Este un analist politic pentru Fox News începând cu 2009. În 2010, Carlson a co-fondat și servit ca redactor-șef inițial al site-ului de știri și opinii conservatoare The Daily Caller.

Carlson a scris două cărți: Politicians, Partisans and Parasites: My Adventures in Cable News („Politicieni, Partizani și Paraziți: «Aventurile mele în Știri de cablu»”) în 2003 și Ship of Fools: How a Selfish Ruling Class is Bringing America to the Brink of Revolution („Nava nebunilor: «Cum o clasă egoistă conduce America în pragul Revoluției»”) în 2018.

CarierăModificare

Fox NewsModificare

În mai 2009, Fox News a anunțat că Carlson a fost angajat ca contributor al Fox News. El a fost un oaspete frecvent în cadrul show-ului de satire al lui Fox, Red Eye cu Greg Gutfeld, care a facut apariții frecvente pe segmentul All-Star Panel din The Special Report cu Bret Baier, care a fost un substitutor al Hannity în absența lui Sean Hannity, precum și a produs o ediție specială intitulată „Lupta pentru mintea copiilor noștri”.

În martie 2013, s-a anunțat că Carlson va găzdui edițiile de weekend ale emisiunii Fox & Friends; el fiind un contributor și gazdă frecventă în cadrul programului.[1] El l-a înlocuit pe Dave Briggs, care a părăsit postul de știri pentru a se alatura rețelei NBC Sports Network în ianuarie 2013. Începând cu luna aprilie, Carlson a aderat co-gazdelor Alisyn Camerota și Clayton Morris în Saturday and Sunday mornings.

Tucker Carlson TonightModificare

Pe 14 noiembrie 2016, Carlson a început să găzduiască show-ul Tucker Carlson Tonight pe Fox News. Programa a fost creat pentru a înlocui emisiunea On the Record.[2] Emisiunea a debutat drept „cea mai vizionată emisiune de televiziune al anului din intervalul de timp”.[3] Episodul de premieră al programului, a fost de văzut cu 3,7 milioane, fiind evaluat mai mult decât edițiile anterioare ale On the Record.

Inițial, Tucker Carlson Tonight a fost difuzat la ora 19:00 ET, în fiecare săptămână până la 9 ianuarie 2017, când show-ul lui Carlson la înlocuit pe al lui Megyn Kelly la ora 21:00 ET., după ce ultima a părăsit Fox News. În ianuarie 2017, Forbes a raportat că spectacolul „a obținut un rating constant ridicat, cu o medie de 2,8 milioane de spectatori pe timp noapte” și că a fost clasat ca cel de-al doilea program de știri prin cablu în spatele lui The O'Reilly Factor în decembrie 2016.[4] În martie 2017, Tucker Carlson Tonight a fost cel mai vizionat program de cablu în intervalul de timp de la ora 21:00 ET.

La 19 aprilie 2017, a fost anunțat că Tucker Carlson Tonight va fi difuzat la ora 20:00 ET, în urma anulării emisiunii The O'Reilly Factor.[5] Tucker Carlson Tonight a fost cea de-a treia cea mai bine-evaluată emisiune de știri prin cablu în martie 2018.[6]

În octombrie 2018, Tucker Carlson Tonight a fost cea de-a doua cea mai bine cotată programă de știri prin cablu, în timp real, după Hannity, difuzat l-a fel, pe Fox News, cu 3,2 milioane de telespectatori pe timp de noapte.[7] Până în ianuarie 2019, a scăzut la a treia poziție cu 2,8 milioane de spectatori de seară, în scădere cu 6% față de anul precedent.[8]

The Daily CallerModificare

La 11 ianuarie 2010, Carlson și fostul vicepreședinte Dick Cheney, asistați de Neil Patel au lansat un site de știri politice cu titlul The Daily Caller. Carlson a fost redactor-sef și, ocazional, a scris opinii alături de Patel. Site-ul a fost finanțat de activistul conservator Foster Freiss. Către februarie, The Daily Caller a făcut parte deja din biroul de presă al Casei Albe.[9]

Într-un interviu acordat lui Politico, Carlson a menționat că The Daily Caller nu ar fi fost legat de ideologie, ci mai degrabă va prezenta „istoriile de importanță”. Într-un articol din Washington Post, Carlson a adăugat: „Noi nu aplicăm nici un fel de ortodoxie ideologică asupra nimănui”.[10][11][12]

NoteModificare

  1. ^ Byers, Dylan. „Tucker Carlson to Fox & Friends Weekends”. Politico. 
  2. ^ News Hound Ellen (). „Greta Van Susteren Abruptly Leaves Fox News”. Crooks and Liars. Accesat în . 
  3. ^ Darcy, Oliver (). „Tucker Carlson's Fox News show debuts to phenomenal ratings, beats both CNN and MSNBC combined”. Business Insider. Accesat în . 
  4. ^ Berg, Madeline (). 'Right' Move For Fox News As Tucker Carlson To Replace Megyn Kelly In Prime Time”. Accesat în . 
  5. ^ Steinberg, Brian (). „Fox News Will Replace Bill O'Reilly With Tucker Carlson”. Variety. 
  6. ^ Concha, Joe (). „Carlson's ratings on Fox closing in on O'Reilly's”. The Hill. Accesat în . 
  7. ^ Concha, Joe (). „Fox News tops CNN and MSNBC combined in October cable news ratings”. The Hill. 
  8. ^ Katz, A.J. (). „RATINGS The Top Cable News Programs of January 2019 Were…”. Adweek. Accesat în . 
  9. ^ Calderone, Michael (). „Daily Caller joins W.H. pool”. Politico. Accesat în . 
  10. ^ Byers, Dylan (). „Mickey Kaus quits Daily Caller after Tucker Carlson pulls critical Fox News column”. Politico. 
  11. ^ Wemple, Erik (). „Daily Caller's Tucker Carlson takes a stand for censorship”. The Washington Post. 
  12. ^ Eroare la citare: Etichetă <ref> invalidă; niciun text nu a fost furnizat pentru ref-urile numite :102