Publika TV

Stație de epurare
Publika TV
Publika.png
Sigla Publika TV
Data lansării7 aprilie 2010
ProprietarIulian Bercu[1]
SloganSpune ce gândești[2]
ȚarăFlag of Moldova.svg Republica Moldova
Sediistr. Ghioceilor nr. 1, Chișinău
Prezență online
http://www.publika.md/
Terestru
Radiocom
(DVB-T2)
multiplexul A
Cahul36 (594 MHz)
Căușeni21 (474 MHz)
Edineț30 (546 MHz)
Mîndreștii Noi22 (482 MHz)
Strășeni31 (554 MHz)
Trifești28 (530 MHz)

Publika TV este o televiziune de știri din Republica Moldova lansată la 7 aprilie 2010.[1] A fost înființată de oamenii de afaceri Sorin Ovidiu Vîntu și Vladimir Plahotniuc.[3][4]

Publika TV

Fiind a doua [1] televiziune de știri din Republica Moldova, după data apariției (prima fiind Jurnal TV care s-a transformat într-un post generalist) iar în prezent singura televiziune de știri, televiziunea produce și difuzează conținut unic de știri în limbile română și rusă[2]. Publika TV prezintă știri din oră în oră, talk show-uri politice, sociale și economice, realizeaza 30–40 de transmisiuni live zilnic de la diverse evenimente, având capacitatea largă a diverselor producții speciale, campanii dedicate, inclusiv realizarea documentarelor.

Publika TV este distribuită prin rețelele tuturor operatorilor de cablu și de IPTV din Moldova, de asemenea direct pe internet live, precum si pe rețele de socializare. Publika TV poate fi recepționată și pe frecvențe terestre din Republica Moldova, având acoperire națională la nivel de 65–70%, dintre care localități urbane 100% și localități rurale 25–30%.

Publika FM (92,1 Mhz) este unicul[necesită citare] post de radio de știri din Moldova. Difuzează programele Publika TV. Aria de acoperire constituie 40% la nivel național. Situl dispune și de un portal online (v. Legături externe), care furnizează știri pentru peste 50% din siturile informative din țară[5].

Publika reprezintă un grup de presă premium, care se dezvoltă prioritar în mediul electronic și promovează abordări noi și progresiste în televiziune, radio, on-line și new media.

ReferințeModificare

  1. ^ a b c „Televiziunea de știri din R.Moldova, Publika TV, vândută directorului general”. NewsIn. 21 mai 2011. Accesat în 17 ianuarie 2012.  Verificați datele pentru: |access-date=, |date= (ajutor)
  2. ^ a b „S-a lansat a doua televiziune de știri „Publika TV". Monitor Media. 7 aprilie 2010. Accesat în 17 ianuarie 2012.  Verificați datele pentru: |access-date=, |date= (ajutor)
  3. ^ Jurnalul unui fost jurnalist. Seara în care Sorin Ovidiu Vîntu, Vlad Filat și Vladimir Plahotniuc și-au împărțit Republica Moldova, 17 octombrie 2015, Dan Dumitriu, Evenimentul zilei, accesat la 10 octombrie 2016
  4. ^ Jurnalul unui fost jurnalist (II). Jocuri politice murdare în jurul televiziunii lui Vîntu, de la Chișinău, 20 octombrie 2015, Dan Dumitriu, Evenimentul zilei, accesat la 10 octombrie 2016
  5. ^ Pașcovschi, Tatiana (10 iunie 2011). „Interviu cu patronul Publika TV, Dumitru Țîra”. voxpublika. Accesat în 17 ianuarie 2012.  Verificați datele pentru: |access-date=, |date= (ajutor)

Legături externeModificare